Strona WWW

Wycieczka do Habovki

W dniach 27-28 kwiecień 2011 r. uczestnicy Środowiskowego Domu Samopomocy w Lisiej Górze wraz z opiekunami byli na dwudniowej wycieczce w miejscowości Habovka na Słowacji.

Habovka to znana miejscowość turystyczna w Zachodnich Tatrach. Leży ona w Rowie Podtatrzańskim u podnóża Rohaczy i Skoruszyńskich Wierchów, na wysokości 725 m n.p.m. Liczy ponad 1200 mieszkańców. Do najcenniejszych zabytków klasycystycznych Habovki należy kościół rzymskokatolicki zbudowany w latach 1817-1820, odnowiony w 1952 roku oraz kaplica nad wsią z 1812 roku.

Podczas naszej wyprawy wędrowaliśmy miejscowymi górskimi szlakami, gdzie podziwialiśmy piękno słowackich Tatr. Odwiedziliśmy także Doline Rohacką, gdzie podziwialiśmy piękne górskie widoki. Stąd rozpoczyna się większość szlaków w Rohacze. Przy jej końcu znajduje się Chata Tatliaka z bufetem oraz Stawek Tatliaka.

W drodze powrotnej odwiedziliśmy naszą zimową stolicę Zakopane, gdzie spacerowaliśmy po Krupówkach. Zmęczeni, ale zadowoleni w godzinach wieczornych wróciliśmy do Lisiej Góry.